Nakon šest mjeseci, odnosno više od 180 dana, napokon smo dočekali veliko popuštanje protuepidemioloških mjera. Stožer je donio odluku kojom je ograničenje okupljanja ljudi sa 25 povećano na 100 osoba, otvorila se mogućnost rada restorana u zatvorenom prostoru, a radno vrijeme kafića i restorana sada je jedan sat dulje. Napokon je ukinuta zabrana rada plesnih škola, omogućeno je otvaranje raznih radionica, dječjih igraonica te pružanja zabavnih i rekreacijskih usluga i u zatvorenim prostorima, ali uz strogo pridržavanje protuepidemioloških mjera i preporuka. I dok neki tvrde da su to samo male promjene, drugima su sasvim dovoljna naznaka da se život, koliko toliko, vraća u normalu. Pitali smo poznate osobe iz različitih područja domaće javne scene da nam otkriju što su od novih mjera jedva dočekali i čemu se najviše raduju, a gotovo svi su se skromno složili da im je najviše nedostajalo druženje s prijateljima u nešto većem broju.

Arija Rizvić - putovanja i premijere

Jako me raduje popuštanje mjera, prije svega zato što mi kulturnjaci jednostavno ne možemo raditi u uvjetima kada je dopušteno maksimalno 30 gledatelja po izvedbi, a i pod stalnim smo pritiskom mijenjanja repertoara, izvedbenih programa, izolacije i slično. Najviše mi nedostaju prepuna kazališta, koncerti, klubovi, ali i putovanja izvan Hrvatske, no mislim da ću pričekati s tim dok ne popuste mjere i u drugim državama te dok ne otvore sva kazališta i muzeje.

Anamarija Asanović - druženja

Moram priznati da sam se naviknula na restrikcije, ali jako se veselim popuštanju mjera. Kada je riječ o poslu, opet ću moći uveseljavati mladenke, maturantice i krizmanice, ali i nastaviti sa svojim projektima na kojima sam marljivo radila cijelo vrijeme i čekala pravi trenutak. Dosta je tih projekta vezano uz inozemstvo pa mi je drago što ću napokon moći normalno putovati. Naravno, jako mi nedostaju druženja - da se lijepo uredim, da sjedim na nekoj lijepoj terasi uz more. Ljeto mi je, naravno, radno. Otići ću, kao i svake godine za rođendan, na otok da se malo odmorim. Izvan Hrvatske ću putovati samo poslovno. Već sam se cijepila da slučajno nešto ne bi spriječilo moje planove.

Ivan Dečak - koncerti i putovanja

Čovjek se navikne na svašta, ali ne zaboravlja bolje dane. U skladu s tim, nadam se da je najgore iza nas. Strašno sam se zaželio srži svoga poziva, a to su nastupi uživo pred publikom. Prijašnjih smo godina uvijek planirali i ostvarivali jedno veće i nekoliko manjih putovanja s našim obiteljskim prijateljima. Prošle godine to se nije dogodilo zbog svima poznatih razloga. U ljetu koje je pred nama planiramo uživati u ljepotama naše obale, a onda na jesen, dopuste li okolnosti vezane uz koronavirusa, kujem planove o putovanju izvan zemlje sa svojim malim krugom velikih ljudi. Prebolio sam koronu i ne bih to više nikada želio proživjeti, kako fizički tako ni psihički, pa ću se svakako cijepiti.

Jimmy Stanić - koncerti

“Život se napokon vraća u normalu. Virus nam je naglo došao, nismo se ni snašli, a svi smo odjednom postali omamljeni. Najgore je ovo stanje za starije ljude kojima je teško pao nov način života. Svaki tjedan idem sa suprugom Barbarom na tržnicu u Utrini pa mi stariji ljudi kažu da im nije lako. Naravno da mi najviše nedostaju nastupi i koncerti jer sam ih, do pojave bolesti COVID-19, imao dva do tri puta mjesečno, a onda je sve stalo. Imao sam u planu neke koncerte, a nadam se da ću sada moći nastaviti planirati i da će se oni održati. Kada čovjek godinama radi neke stvari i oduzmete mu ih, nastanu stres i šok. Inače, ne pjevam doma, ali slušam stalno glazbu. Jako mi nedostaje moj sastav, trio s kojim sam nastupao, ali prvo je umro jedan, pa drugi i, evo, ostao sam samo ja. Što se tiče cjepiva, nisam se cijepio, ali radije ne bih govorio o toj temi. Zdrav sam, dobro se osjećam i to je najvažnije.”

Jimmy Stanić

Barbara Kolar - izlasci i putovanja

Toliko dugo živimo u ovom novom (ne)normalnom da smo se većinom svi s njim srodili, pa tako i ja. Unatoč tome, ne mogu se čudom načuditi kada nakon svih tih silnih mjeseci iziđem iz stana bez zaštitne maske - srećom u automobilu i u svim torbama imam rezervne za takve trenutke. Naravno da se radujem popuštanju mjera u svim životnim segmentima. Vjerujem da će biti više poslova, a i da će se moći realizirati neki projekti koji podrazumijevaju bliske kontakte. Jasno je da će za mnoge od njih, ako ne i za sve, uvjet biti cijepljenje pa s nestrpljenjem očekujem svoju drugu dozu. Ona će mi u konačnici omogućiti i COVID putovnicu koju namjeravam iskoristiti već ovoga ljeta u Europi, a onda s početkom jeseni i za jedno poslovno-privatno putovanje u Ameriku. Veselim se koncertima i izlascima općenito. Prije pandemije mislila sam kako sam postala ozbiljan mizantrop, ali sam u međuvremenu shvatila koliko mi ljudi zapravo nedostaju.

Ivan Alduk - putovanja

“Lagao bih kada bih rekao da sam se navikao na restrikcije jer bi to značilo i da sam se pomirio s tim stanjem, a u mojoj prirodi to jednostavno nije tako. Prilagodio sam se koliko sam mogao i privatno i poslovno. Nastavio raditi i hiniti da je sve super i normalno, i to pet dana u tjednu, a onda bi mi sve to naglo prisjelo. Malo naprijed, malo natrag, ali vjerujem u bolju budućnost kao i većina nas. Osjećam olakšanje zbog popuštanja mjera, manji pritisak u svakom slučaju i iznimno se veselim normalnijem životu, ali vjerujem kako će ipak trebati proći neko vrijeme da bi ljudi zaboravili traume. Definitivno mi najviše nedostaju putovanja. Navikao sam često ići na kraći odmor i taj mi bijeg vikendom doista nedostaje kao proturavnoteža poslovnim obavezama. I prošle sam godine uspio otići na kratki odmor u Alpe, a već imam u planu i ovih dana nakratko pobjeći u Italiju. Naravno da ću dio odmora provesti ovdje, ali veselim me mogućnost izbora jer sam prebolio virus i cijepio se pa sam zadovoljio sve zadane norme.”

Ivan Alduk

Edin Mehmedović - izleti

Iako je mnogima pandemijska godina donijela probleme, što privatne što poslovne, za nas je najizazovnija bila ozljeda mlađe kćeri Lorene. Na jednom skijanju na Sljemenu doživjela je nesreću i slomila potkoljenicu pa je posljednjih nekoliko mjeseci bilo u znaku njezina njegovanja i oporavka. Zapravo mi je lockdown olakšao organizaciju jer nisam imao toliko obaveza pa sam se mogao potpuno posvetiti Loreni. Popuštanjem mjera i dolaskom ljepšeg vremena mogu napokon početi planirati izlete po našoj prelijepoj zemlji sa svojim curama, stoga sam odlučio unajmiti kamper i napraviti turneju po Gorskom kotaru, Istri i Kvarneru. Kad je riječ o cijepljenju, jako sam zadovoljan što su se moji roditelji cijepili pa sada mirnije spavam znajući da su oni manje ugroženi od ozbiljnijih posljedica zaraze. Radujem se ljetnim praznicima jer ću se nakon nekoliko radnih ljeta napokon odmarati s obitelji na Jadranu, a usput i pripremati nove projekte za jesen.

David Skoko - druženja i putovanja

Na restrikcije sam se navikao jer nisam imao izbora. Tako je kako je. Popuštanje mjera daje nam svjetlo na kraju tunela da ćemo se možda vratiti na poslovni kolosijek s kojeg smo tako naglo ispali i još se nismo u potpunosti vratili. S popuštanjem mjera i privatni se život polako vraća na svoje - klinci su se vratili u školu i na trening pa sve opet poprima neke normalne okvire. Posljednjih nekoliko godina iznova otkrivamo ljepote naše zemlje i njezine skrivene čari. Budući da volim putovati s obitelji, prošle i ove godine prokrstarili smo našu prekrasnu zemlju uzduž i poprijeko, kopnom i morem. Nedostaje mi malo izići iz zemlje kad mi se prohtije, a i taj osjećaj slobode kretanja na koji smo svi naviknuli. Inače, često sam u hotelima zbog posla, a zbog posla sam stalno i na cesti - imam puno predavanja, kuharskih edukacija, snimanja i raznih događanja po cijeloj Hrvatskoj pa mi više nedostaju druženja s prijateljima i obitelji na nekom grilanju uz more nego ručkovi i večere u restoranima. Ovo ljeto ću s obitelji pokušati što više vremena provesti na krmi našeg broda i u Pineti na Fratarskom otoku gdje već godinama kampiramo. Inače, cijepio sam se.