Uzrečica „nemam vremena“ postala je odrednica suvremenog čovjeka, a to je potvrdilo i veliko nacionalno istraživanje Addiko banke i Storyja, u kojem je sudjelovalo 1055 ljudi, a čiji je cilj bio osvijestiti važnost boljeg upravljanja vremenom te sugerirati rješenja kako to postići.
Kad nemamo vremena prvo žrtvujemo sami sebe! Gotovo svaka druga osoba iz našeg istraživanja, njih čak 47,2% reklo je da rečenicu „Nemam vremena!“ najčešće izgovaraju sebi, kad trebaju krenuti na vježbanje ili, malo za promjenu, staviti sebe u prvi plan. Drugim riječima, dajemo se za druge, zaboravljajući da – baš kako je u razgovoru pojasnila i klinička psihologinja doc. dr. sc. Lovorka Brajković - odustajući od neke aktivnosti, osoba zapravo odustaje od sebe, od svojih želja i potreba, a to dugoročno može donijeti nezadovoljstvo i frustraciju.
Psihologinji Brajković osobno najviše koristi razmisliti koje sve neodgodive obveze mora napraviti u jednom danu. Dakle, vodi se prioritetima i nikada ne zaboravlja na svoje slobodno vrijeme, tj. na vrijeme za aktivnosti koje ju opuštaju i tada ne postoje mobiteli, pozivi, mailovi niti bilo što drugo što bi ju moglo opteretiti. Za dobro upravljanje vremenom ona sugerira kreiranje „to do liste“.

relax
Shutterstock 

Ljudi iz našeg istraživanja u velikom postotku koriste "to do listu“, ali 45,6% od nje često odstupa, a samo 18% se drži onoga što su isplanirali. Nadalje, 38,5% njih, čim dobiju poruku, mail i slično, provjeravaju tko im i zašto piše, bez obzira gdje u tom trenutku bili i što raditi. Kao jedan od načina borbe s vremenom i dobre organizacije je podjela velikog izazova na manje zadatke. Tako njih 59,5% krene na vrijeme, ali istodobno i njih 39,4% odugovlači do posljednjeg trenutka, dok ne počne "gorjeti pod nogama“ i tada su u frci.
Velika odrednica suvremenog načina života je i multitasking. I naše istraživanje pokazalo je kako samo 5% ljudi sebi mogu priuštiti da budu usredotočeni na samo jedan zadataka; svi ostali povremeno ili često rade više stvari odjednom. Ne volimo osobito ni delegirati zadatke i tražiti pomoć kad smo u gužvi - često to čini samo 14,1% ljudi. Na 'ti' smo s digitalnim alatima, poput Google kalendara ili digitalnog bankarstva, što je super, pa ih tako ponekad ili često koristi više od 70% ljudi iz Addiko istraživanja
Jedan od zahtjevnijih zadataka u upravljanju vremenom postavljanje je ciljeva i to ne općenitih, već jasnih, konkretnih i s realnim rokom za dostizanje. Iako se ljudi često usmjeravaju na jedno područje, važno je postići balans i postaviti i osobne i profesionalne ciljeve. Stoga, ako ste među onima koji za svih imaju vremena osim za sebe, a takva je bila većina u našem istraživanju, vrijeme je da već danas donesete odluku o promjeni navika. Imate pravo posvetiti se sebi i, budite sigurni, ništa se loše neće dogoditi ako budete malo sebični i ako pustite da se stvari ponekad dogode i mimo vas.

Za 10 najkreativnijih odgovora u istraživanju #nemamvremena osigurali smo relax paket Addiko banke – sportsku torbu i ručnik za plažu. Za novi život, u kojem će konačno imati vremena za sebe, s novom sportskom torbom i ručnikom krenut će: Jadranka Mašić, Anita Križan, Ines Rožić, Katarina Makjunić, Dubravka Vidaković, Nataša Marić, Ljiljana Šoštarić Reberšak, Ivana Palić, Ena Vuković i Anita Novaković.

Nova reklamna kampanja Addiko banke #nemamvremena ukazuje na to koliko je zapravo apsurdna ta izjava koju gotovo svakodnevno čujemo. Od brojnih informacija, aplikacija, medija i izbora na kraju nam nedostaje vremena za važne stvari u životu. Ne dopustite takav scenarij, sakupljajte trenutke koji će se pretvoriti u lijepa sjećanja. „Ako je život utrka, mi vam dajemo prednost za pobjedu“, poručuje Addiko.

*Sadržaj nastao u suradnji s Addiko bankom.