Jednom davno bješe drevan narod koji je svojim bogovima, ni ne zna­ju­ći da postaje začetnikom povijesti parfema, odavao počast ritualnim paljenjem aromatičnih tvari. Latinski termin per fumum kroz stoljeća je postao nazivom za aromatični ritual fumigacije zabilježen kod starih Egipćana i Perzi­ja­na­ca. Njegova je svrha bila povezivanje s božanskim kroz dim i svojevrsni zemaljski poklon nepoznatom, mističnom i uzvišenom božanstvu. U doslovnom prijevodu s latinskog per fumum znači kroz dim, a tek je kasnije francuski termin parfum postao sinonim za ono što danas zovemo modernom olfaktivnom kreacijom - parfemom. Iako je u međuvremenu promijenio namjenu, imidž, reputaciju i ‘opravu’, njegova ćud ostala je ista.   Drevni mistični moment parfema, iako možda zaboravljen u moru logomanije, u mo­dernijim varijacijama ostao je vrlo sličan današnjem ritualu: parfumiramo se zbog svečanosti. Televizijska voditeljica i pjevačica Vla­tka Pokos parfeme ne dijeli na svečane i ne-svečane te priznaje da na njih ne gleda pomo­darski:

Miris luksuza
Story 

Eliksir senzualnosti Dragocjene esencije parfema nanose se, kažu stručnjaci, na pulsirajuća mjesta, a to su vrat, zapešća ruke, dekolte, pa čak i noge! “Vrlo sam vjerna parfemima. Pri­mje­rice, Bulgarijev Femme i danas mi je jednako dobar kao prije četrnaest godina, kada je izašao. Volim i Gucci By Gucci i prvi parfem Is­seya Miyakea: L’Eau d’Issey.’ Parfem je kao sakralni antički ritual oduvijek bio vezan za religiju, ritualno povezanu sa svečanostima, pa tako i s najsvečanijim od sviju - Boži­ćem. Predbožićne su gužve možda najintenzivnije u parfumerijama, gdje nepomično stoje najmagičnije mirisne esencije koje oduševljavaju i uvijek će oduševljavati ne samo ljudske nosove nego i ljudska srca.

Miris luksuza
Story 
Egzotične esencije Uvijek u potrazi za novim esencijama, kreatori mirisa za formule novih parfema pokušavaju pronaći što egzotičniji cvijet kako bi razveselili naše nosove.

Miris luksuza
Story 

Dašak glamura Ima li što glamuroznije od parfema u limitiranom izdanju? Novi Gucci By Gucci Con­centrée intenzivnija je i raskošnija blagdanska varijacija poznatog parfema. Dre­vni su narodi bogovima darovali mirisne fumigacije tamjana, ambre, mirisne rijetke smo­le koje su tada bile najvrednije moguće zemaljsko blago, a danas za Božić darujemo mirisna umjetnička dje­la inspirirana up­ravo istim rijetkim esencijama. Kuhamo vino dodajući mu aromu, kolače aromatiziramo toplim začinima, a ceremo­nija u svakoj slavljeničkoj kući ne vidi se samo prostim okom nego se i osjeti profinjenim nosom. Vlatka Pokos kaže da nije opsesivna kad je o parfemima riječ i svoja životna razdoblja ne vezuje uz njih, ali ako slučajno negdje osjeti parfem koji inače nosi netko njoj drag, odmah se sjeti te osobe.

Napisala Lucija Parać Snimio Šime Eškinja Styling Robert Sever Šminka Ana Rajić Kosa Danijela Pušeljić za salon Glamour Odjeća Boudoir; 3.1 Phillip Lim i Strenesse, Heruc Galeria; nakit Illegale