Ovu su najveće opasnosti za žensko zdravlje! Zbog njih pate hormoni

Ono što jedemo može poprilično narušiti naš hormonski sustav, a upravo o njegovoj ravnoteži ovisi kako ćemo živjeti i od čega obolijevati. Kakva je veza hormona i prehrane?

Poznato je kako je kod žena zdravstveni status direktna posljedica njezinog hormonskog statusa, posebice ravnoteže estrogena i progesterona. Ono što jedemo, upozoravaju stručnjaci, direktno utječe upravo na hormonski status i narušava ga ako je riječ o lošim namirnicama. Koje to namirnice prvenstveno dovode do upala?
Najveći krivci za pojavu bolesti srca i krvnih žila su trans-masne kiseline. Hranu poput grickalica, gotovih i polugotovih proizvoda, pekarskih proizvoda… treba izbjegavati ne zato što je visokokalorična, već zato što je puna trans-masti: na deklaracijama svakako obratite pažnju na natpis – djelomično hidrogenizirane biljne masti.
Metaboličke upale u tijelu događaju se svaki puta kada jedemo jednostavne šećere, a osobito ako pritom ne unosimo kvalitetne masti i proteine.
Ako ste stalno umorni, napuhnuti ili se neobjašnjivo debljate, vjerojatno jedete previše škrobnih namirnica poput tjestenine ili krumpira. To su namirnice koje trebaju biti dio uravnotežene prehrane, no ne u količinama u kojima ih mnogi danas jedu. Ljudi koji naporno treniraju mogu si češće priuštiti jedan takav obrok, a svi drugi – koji su prosječno aktivni – za prilog glavnom jelu (mesu ili ribi) radije neka biraju lisnato povrće ili kupusnjače. Pritom će u svoj organizam unijeti i magnezij, mineral koji je neophodan za mišiće, opuštanje živčanog sustava i sl.
Kako zdrave masnoće djeluju protuupalno, u prehranu bi svakako trebalo uključiti sardine, srdele, inćune…, koji su odličan izvor omega-3 masnih kiselina i/ili pročišćeno riblje ulje. laneno ulje i vitamin E.

Autor: D. P.
Fotografija: Profimedia

Preporučujemo