Kada su moda i društvene mreže u pitanju, prvo ime koje nam pada na pamet svakako je Sonja Kovač. Ona već više od dvije godine piše o modi, kozmetici, putovanjima, svemu onom što zanima moderne i samostalne žene. Putem društvenih mreža, prvenstveno bloga http://xoxosonja.com/,  ali i Facebooka te Instagrama, svakodnevno donosi novosti, ali i komunicira sa stotinama tisuća ljudi koji je prate.

Jasno je da bez društvenih mreža, Sonja svoj posao ne bi mogla ni zamisliti. 'Društvene mreže su moj posao zapravo. Ne da su važne nego su krucijalne, ja na njima radim sav svoj posao. Zapravo je jako čudno kad si sam svoj gazda, radiš sam za sebe, samozaposlen si, a zapravo ovisiš o tamo nekim društvenim mrežama za koje nikad ne znaš kada se to sve može srušiti i kada može pasti pa je sve to malo zastrašujuće. Dakle, iako si sam svoj gazda, zapravo nikada ne ovisiš sam o sebi. One jesu moj posao, to su moje platforme preko kojih radim svoj posao. Prvenstveno je to moj blog XOXO Sonja, a preko Instagrama i Facebooka ga reklamiram tako da je od toga danas stvarno nastao veliki posao samo što to ljudi u Hrvatskoj još nisu baš do kraja shvatili. Vani, pa čak i u susjednim zemljama, brendovi znaju koliko influenceri mogu utjecati i prezentirati nešto klijenteli.' Sve u životu, pa tako i društvene mreže imaju svoju dobro i lošu stranu, Sonja to jako dobro zna, ali pronašla je formulu kako sve zajedno držati pod kontrolom. 'Ja preko njih dobivam posao, a gubim neku svoju privatnost. Iako, društvene mreže se daju jako lako kontrolirati, samo ne treba pretjerivati i treba dostići neku razinu gdje ti privatnost nije ugrožena. Ja se definitivno držim toga da objavljujem samo ono što želim da ostali vide, a sve drugo zadržim za sebe. One su također jako dobra inspiracija - kada nešto želiš vidjeti ili kada nemaš ideju za nešto pa da te potaknu na nešto. Osobno nisam veliki fan Facebooka, ali on je koristan za pronaći dobre prijatelje ili za osobe iz prošlosti od kojih nemaš nikakav kontakt pa ih možeš pronaći.'
Kada se radi o modi i kozmetici, bez dobre fotografije teško je ljudima dočarati kako sve to uistinu izgleda. Taj dio posla Sonja shvaća itekako ozbiljno i ništa ne prepušta slučaju. 'Trećina mog posla otpada na biranje fotografija. Jako puno njih se mora snimiti da bi se došlo do one jedne savršene za Instagram ili Facebook ili onih 7-10 savršenih za blog. Kako na blogu pišem i na engleskom i na hrvatskom jeziku, uvijek stavim više slika kako bi ljudi dobili što bolji dojam onoga što nosim ili onoga što želim prezentirati i pokazati ljudima koliko sam zadovoljna s nečim. Većinom su to ili outfiti, putovanja ili nekakva kozmetika. Jednostavno je teško. Ne mogu sada skroz objasniti kako to biram, radim predselekciju pa selekciju pa neki uži izbor pa tu uvijek bude drama koju fotku uzeti, ali mislim da si s vremenom sve bolji i bolje i da već znaš što voliš i nekako svoj stil sam odrediš. Na kraju te fotografije moraju proći postprodukciju, obradu boja i slično. Zaista puno vremena iziskuje.' Postoje i stvari koje Sonji na društvenim mrežama i smetaju. Nije velika ljubiteljica Facebooka jer ljudi kometiraju baš svaku sitnicu i opisuju svaki svoj korak iz minute u minutu. Što se pak Instagrama tiče, Sonja kaže kako joj tamo smeta što ljudi previše sređuju fotografije, što su žene, ali i muškarci prihvatili neke nametnute, neprirodne standarde ljepote. 'Daje se primjer djevojkama da bi trebale imati savršeno lice i biti umjetne, a ja zagovaram prirodan stil. Na kraju, na društvenim mrežama mi nikako nije prihvatljiv govor mržnje, mislim da je to najprije stvar odgoja. Ono što mi se sviđa na društvenim mrežama je sve što lijepo, slatko, nenametljivo i prirodno', rekla je Sonja.
Kontakt s ljudima koji prate njezin rad svakako je važan. 'Imam jako puno pratitelja i teško je odgovarati svima, ali ja to činim. Mislim da je to važno da se s njima povežem pa sam odlučila imati neki period u danu kada ću odgovarati na komentare i poruke, ali kako ih dolazi milijun, naravno da se dogodi da ne mogu uvijek na sve odgovoriti, osobito u porukama na Instagramu. Također imam i YouTube kanal gdje mi ljudi ostavljaju komentare i pitanja pa se i tamo trudim na sve odgovoriti preko videa, a radim videe na hrvatskom pa sam tu povezana više s domaćim pratiteljima', objasnila je Sonja. Stara poslovica kaže, 'Koliko ljudi, toliko čudi', a može se savršeno primjeniti na društvene mreže. Svakodnevno tisuće komentara stiže na Sonjine objave, a ona se zna nositi kako s onim lijepim, tako i s onim ružnim komentarima. 'Kompliment uvijek treba lijepo primiti, a što se tiče negativinih komentara, na njih sam naviknula jer sam već dugo u medijima. Znam da iza tih korisničkih imena stoje ljudi koji su jako nesretni sa svojim životima pa tipkaju i blate ljude. To je nekako normalno već. Kada netko novi dođe na scenu i primi prve negativne komenatre često se zna žaliti da ga pljuju i bude razočaran, ali mora se naviknuti da je to dio svakodnevice i da su to osobe koje nemaju sretan život. Ljudi će ti sve oprostiti, ali jedino ti uspjeh neće oprostiti. Što se tiče mog bloga, zapravo ni nemam neke negativne komentare ili feedback. Ako se i dogode, lijepo ih pošaljem da si nađu drugu zanimaciju, nitko ih ne tjera da budu tu i prate me', zaključila je Sonja.
Autor: D.P. Foto: Instagram