Jeste li primijetili da je sve uobičajenija praksa da na pozivnici za neki događaj stoji i malena, ali slatka stavka - dress code. Koliko god nam to možda nekad nije drago, moramo biti svjesni da nas organizatori tako, ukazujući nam u čemu nas žele vidjeti (i, naravno, indirektno naglašavajući što NE žele da odjenemo), stavljaju u takozvane modne kalupe kako prije odlaska na tematsko druženje ne bismo morali previše razmišljati. 

Možda to i ne mora biti tako loše, sjetite se samo što se dogodi kada imate priliku razmišljati o onome što ćete odjenuti. ;) Koliko ste samo puta ujutro stajali pred ormarom i razmišljali što ćete odjenuti za posao? A onda, kada ste konačno nešto odabrali, još ste se pet puta preodjenuli dok niste došli do dobitne kombinacije. 

Ako imate barem jedan dan radnog staža, znate da je pravi izazov odjenuti se za posao. I to nas ne treba čuditi, posebice danas kada nas definicija za poslovnu odjeću zbunjuje više nego ikada. Pravo je umijeće pogoditi pravi omjer profesionalnosti i osobnog stila. I možda će vam baš ovaj članak poslužiti kao maleni vodič za buduće business casual kombinacije u kojima ćete se osjećati sjajno, bez obzira na to nalazite li se u uredu ili, pak, nakon radnog vremena idete na neki neslužbeni sastanak, druženje s prijateljima ili na večeru s dragom osobom. 

Izvrsno je što neki brendovi u svojoj ponudi odjevnih predmeta, ali i modnih dodataka imaju sjajne komade koji se izvrsno mogu implementirati u poslovni outfit opisujući vaš karakter, ali i koji sadrže epitete - urbano i ženstveno. Zbog životnog, ali i radnog tempa kojemu su dame svakodnevno izložene, teže odjevnim predmetima koji su spoj sportske elegancije i sofisticiranih komada koji će im davati inspiraciju cijelog dana. 

Što je zapravo poslovna odjeća?

Poslovna odjeća je donedavno bio stil odijevanja koji je dio korporativnih pravila. Danas to više nije tako. Pravila više nisu tako stroga pa imamo priliku biti profesionalne, a moderne. 

Dobrodošao je i individualan stil koji će istodobno ići pod ruku s djelovanjem i sofisticiranošću. Drugim riječima, možemo interpretirati poslovnu odjeću na različite načine. Možemo odjenuti različite krojeve hlača, od mrkva kroja do trapeza ili pak uvijek moderna odijela uz koja možemo nositi najdraže tenisice, ali i suknje u kombinaciji s vesticama ili hudicama ili, pak, uvijek rado viđene haljine u boji koje nas izdvajaju iz poslovnog sivila.

Poslovna vs. formalna odjeća

Nema razlike! Jedino morate znati poštovati neka osnovna pravila odijevanja koja nikada ne biste smjeli zaboraviti. Pritom mislim na dužinu suknje i/ili haljine (nikako ne smiju biti prekratke), ali i dubinu dekoltea. Uvijek neka budu sa stilom i na poslovno prihvatljiv način. Poslovni casual je donekle opušten stil za ured koji je potpuno prihvatljiv i svi mu s veseljem pribjegavamo. Upravo zato ćete vrlo rijetko, u netradicionalnim korporacijama, čuti izraz “cozy friday”, što upućuje na dan u tjednu kada je dopušteno opušteno i ležerno odijevanje. Zato što je ležerno i opušteno sve ono što svatko od nas nosi sa samopouzdanjem i dobrom vibrom. Formalno poslovno ruho sofisticiranije je od casual poslovnog te je obično rezervirano za tradicionalnija pravila neke korporacije (bankarstvo).  

Kako nositi poslovnu odjeću?

Kada stvarate vlastitu definiciju poslovnog outfita, vodite se ponajprije time da vam bude ugodan jer ćete tu odjeću nositi cijeli dan i u svim situacijama koje vas očekuju. Stoga, kada ujutro (ili navečer) stojite pred ormarom, razmišljajte o tome da u modni izričaj uvrstite i dio vlastite osobnosti bez prevelike brige o modnim pravilima. Jer - pravila u odijevanju ne postoje, osim ako vam, naravno, drugačije ne kažu vaši nadređeni.