Kada je početkom prosinca u godini iza nas Juraj Zigman, jedan od najtalentiranijih domaćih modnih di­zaj­nera, odlučio održati spektakularnu reviju u rodnoj Rijeci, kao da se dogodio tektonski pomak na sceni. Zagrebački modni svijet, kao epicentar svih većih hrvatskih modnih događanja, dobio je oštru konkurenciju. U Guvernerovoj palači u Rijeci ta je Zigmanova revija nagovijestila početak nove, zanimljive priče. Di­zaj­neri Ivica Skoko i Zoran Aragović također uvrštavaju aktualne kolekcije u riječku modnu ponudu, čime se modna slagalica dodatno oplemenjuje. Razgovarali smo s Ivicom Skokom o tome zašto je odlučio dio svog talenta posvetiti i riječkoj publici, što priprema za novu sezonu te zašto je odabrao glumicu elegantna stila, Ivu Mihalić, za zaštitno lice.

Hrvatska je moda posljednjih 15-ak godina, nažalost, koncentrirana isključivo u Zagrebu. Kako ne bismo ulazili u sve ekonomske i društvene razloge takve situacije, recite nam kako je došlo do toga da svoju kolekciju prodajete i u Rijeci? 

Riječanke su od samog početka mog djelovanja na modnoj sceni pratile moj rad te rado kupovale i nosile moje kolekcije. Česte su gošće u mom salonu u Zagrebu pa je bilo samo pitanje vremena kada će se i u Rijeci početi prodavati moje kolekcije. I evo, dogodila se suradnja s Natašom Sanadar Rožić, vlasnicom modnog salona Fashion room u samom centru Rijeke, a izloge te novootvorene trgovine krasit će moje kreacije te one mojeg kolege Zorana Ara­govića. Brojne dame iz javnog života u Rijeci, poput Danijele i Eme Gračan, moje su vjerne promotorice i veselim se što konačno dolazim u njihov grad. 

Je li napokon riječ o modnoj decentralizaciji? 

Moj je atelje i prvi salon u Zagrebu, ali klijentice zaista dolaze iz cijele Hrvatske, čak i izvan naših granica. Riječ je o haljinama za posebne prigode pa klijenticama zaista nije teško doputovati u Zagreb, ali moje su kolekcije dostupne i na nekoliko prodajnih mjesta izvan Zagreba. No istina je da se u posljednje vrijeme na modnoj sceni izvan Zagreba počinju događati zanimljive stvari. I drugi su očito shvatili važnost modnih manifestacija za kulturnu i društvenu ponudu pa se sve više događaja održava u Rijeci, Splitu, Dubrovniku... To mi se  sviđa jer je riječ o jako pozitivnim impulsima na modnoj sceni. Jako mi je drago što se butik u Rijeci otvara ususret uzbudljivoj sezoni proljeće/ljeto 2019. 

Hoće li modeli za Riječanke biti nešto drukčiji od onih koje možemo razgledati u vašem butiku u Vlaškoj u Zagrebu?

Riječanke su poznate po dobrom i istančanom ukusu za odijevanje. Usudim se reći da su to dame elegantnog stila, urbane, moderne, svoje. Kako sam tijekom godina stekao veliko iskustvo, mogu točno procijeniti što bi dama s tog područja odjenula iz mojih kolekcija pa sam, radeći sa svojim timom, pomno osmišljavao svaku haljinu i vjenčanicu koja će se naći u Fashion roomu.

Kako biste proslavili riječko modno buđenje, snimili ste set odličnih vizuala s glumicom Ivom Mihalić. Kako je nastala ta suradnja?

S Ivom već dugo nisam snimao, a s obzirom na to da nas zaista veže dugogodišnje prijateljstvo, baš sam se veselio snimanju. Iva je prekrasna žena, odlična glumica i savršeno nosi moje kreacije. Suradnja se nametnula nekako prirodno jer haljine odlično pristaju njezinoj porculanskoj puti i tamnoj kosi, a ona ih nosi s toliko lepršave elegancije da izgleda očaravajuće.   

Pripremate li neke novitete za 2019.? 

Ova je godina već u potpunosti isplanirana i paralelno s pripremama za otvorenje salona  u Rijeci, počeo sam pripremati kolekcije za nadolazeći Bipa Fashion.hr u ožujku. Planiram već snimanje nove kampanje nakon revije, a u srpnju je zasad u planu posebna revija u Dobrinju na otoku Krku. Između revija redovito snimamo lookbookove i kampanje koje prate kolekcije, a s obzirom na planove, noviteta i iznenađenja neće nedostajati. Bit će ovo uzbudljiva godina za mene, moj tim i suradnike.