Vjerojatno jeste ako ste se ikada našli u situaciji da u svom omiljenom dućanu naiđete na prodavačicu koja vam nije spremna još jednom dodati odjevni komad vaše veličine. Ili ako ste ikad pomislili kako bi bilo lijepo da možete dobiti personaliziranu ponudu kozmetike u samo jednom posjetu drogeriji, kako bi bilo lijepo da se na omiljeni event možete prijaviti jednostavno u jednom kliku ili koliko bi život bio ljepši da nam ne treba uvijek još jedan papir više u banci, na MUP-u ili u pošti?

Zvuči predobro da bi bilo istinito, no inicijativa Jammersa koji se bave ovom temom na razini cijeloga svijeta svakako ide u tom smjeru da se ljudima olakša život kroz pametno dizajnirane usluge.

Globalni Service Jam prvi je puta održan 2011. godine, a Hrvatska se pokretu pridružila prvi puta prošle godine pod imenom Zagreb Service Jam.

Ovaj događaj odvija se jednom godišnje, održava se u roku od 48 sati u istom periodu svugdje u svijetu, a sama tema je tajna sve do posljednjeg trenutka. Nakon otkrivanja teme mladi stručnjaci i studenti diljem svijeta istovremeno traže rješenje na zadani globalni problem. Ove godine Jam se održava posljednji vikend u ožujku, odnosno od 29.-31.3.2019. godine.

Zagreb Service Jam će ove godine okupiti oko 70 sudionika svih profila (od marketingaša i dizajnera, preko programera i financijaša, sve do freelancera i studenata) koji će kroz eksperimentiranje, međusobnu suradnju i prijateljsko natjecanje timski razviti nove usluge inspirirane zajedničkom temom.

Na prošlogodišnjem Zagreb Service Jamu, 50 sudionika generiralo je preko 70 ideja od čega je kroz prioritizaciju fokus pao na 5 prototipova koji su na kraju i prezentirani te je odabran najbolji. Ono što je ključno u ovom procesu jest korištenje metodologije Service Designa, odnosno dizajna usluga, u čemu sudionicima pomažu stručni facilitatori s višegodišnjim iskustvom.

Danas usluge i uslužne djelatnosti čine preko 70% BDP-a, a svjesno dizajniranje usluga je ono što čini razliku između dobrog i vrhunskog iskustva korisnika. Upravo iz tog razloga, svi sudionici Zagreb Service Jama naučit će kako koristiti design thinking, service design i općenito kako pružiti vrhunsko korisničko iskustvo na praktičnom primjeru.

Aktivni service designer Marc Fontaine opisao je to ovako:

Uzmite situaciju u kojoj imate jedan do drugoga dva ista kafića koji prodaju identičnu kavu po istoj cijeni. Dizajn usluga ono je zbog čega ćete ući u jedan, a ne drugi. Zbog njega ćete se često vraćati u taj lokal te pričati prijateljima o njemu.

Kako se uključiti?

Događanje organizira Radilica, vodeća kompanija za razvoj djelatnika koja je pokrenula i portal na temu vrhunskog korisničkog iskustva - cx.hr, a sve dodatne informacije mogu se pronaći na službenoj stranici eventa ili na Facebooku. Prijaviti se možete putem linka ili putem maila cx@radilica.hr. U videu u nastavku provjerite kako je Jammerima bilo prošle godine.

Promjena počinje od pojedinca, a sudjelovanje u ovakvim promjenama obogaćuje kolektiv, upravo zato svatko od nas može razmisliti kako s promjenom krenuti od sebe, za početak sudjelovanjem na ovakvom eventu.