Početna Promo 1645 prikaza 10. listopada 2018.

Prigrlite jesensku hladnoću i uživajte u trčanju na otvorenom

Kada govorimo o idealnom vremenu za trčanje, kod većine to podrazumijeva toplo i sunčano vrijeme bez oborina te suhe i očišćene staze. Dolaskom jeseni i zime broj trkača na otvorenom odjednom se smanji

Dolaskom jeseni i zime nije teško zamijetiti smanjen broj trkača vani. Velik dio njih odustaje od trčanja u ovim mjesecima, dok se ostatak prebacuje na trake za trčanje u teretanama.

Često bez ikakve potrebe… Mnogi od nas još se mogu sjetiti kako bismo kao klinci jedva dočekali da istrčimo van na zrak, da skačemo i trčimo po lokvama i blatu bez brige da ćemo se razboljeti ili ozlijediti. Što smo stariji, to nam mozak sve češće naglašava da trebamo biti u svemu oprezniji i umjereniji. Ali tijelo je potrebno pripremiti na sve izazove.

Trčanje zimi osnažuje naš imunitet

Trčanje je odlična tjelesna aktivnost koja uvelike osnažuje naše tijelo i um, a samim time jača i naš imunološki sustav. Da bismo ojačali imunitet i osposobili tijelo za sve nepogode koje nas u jesen i zimu okružuju, moramo ga izlagati tim novim i neobičnim podražajima. Cilj je da tijelo upozna što više takvih podražaja i prilagodi se na njih.

 | Author:

‘Upravo suprotno od uobičajenog “bijega u teretane”, smatram da je trčanje po hladnom, kišnom i snježnom vremenu idealan trening za jačanje motoričkih i funkcionalnih sposobnosti, a samim time i imuniteta. Naravno, poželjno je obratiti pozornost na adekvatnu opremu za takve uvjete, govori Goran Golubić, mag. kineziologije, voditelj trčanja.

‘Prvo i osnovno su kapa i rukavice. Tijelo na tim mjestima gubi najviše topline, a to želimo spriječiti. Dobre i čvrste tenisice u tim su uvjetima također prijeko potrebne. Ciljajte nabaviti tenisice s većim potplatom kako biste sigurnije gazili neravno tlo’, smatra Golubić. Treneri trčanja također savjetuju imati bar dva para tenisica ako pored trčanja trenirate primjerice i u teretani – tenisice za trčanje su napravljene da amortiziraju udarce o podlogu i zato su premekane za teretanu.

 | Author:

‘Noge će se posljednje početi hladiti pa su tajice za trčanje dovoljne. Umjesto uobičajenih više slojeva odjeće za gornji dio tijela, koji samo zadržavaju znoj, otežavaju trčanje i povećavaju rizik prehlade kad zastanete, birajte dri-fit odjećujer omogućava tijelu da diše. Rješenje za grijanje i vlaženje zraka je prozračan rubac preko usta. Tako ćete se i zimi moći koncentrirati samo na pravilno disanje: brz i dubok udisaj kroz nos, spor i dug izdisaj kroz usta.’, savjetuje Golubić.

 | Author:

 | Author:

Ako vam nedostaje motivacije jer je vani tmurno i hladno

Tmurni i hladni dani bez sunca lako mogu ubiti motivaciju za izlazak van, a kamoli za trčanje. Tu vam može pomoći vaša sportska odjeća i oprema. „Znate onaj osjećaj kad odjenete vaše tajice, kratke hlače za trčanje, omiljenu majicu, obučete svoje udobne tenisice i stavite sat na ruku? Sam ritual spremanja i oblačenja već je dovoljan da počnete poskakivati i osjetite navalu energije za pokret! Odjeća i dodatna oprema kao što je sat za trčanje, mogu biti odličan dodatni motivator“, rekao je savjetnik za sportsku odjeću i opremu iz Intersporta.

Preporuka satova za trčanje:

Komentari