Story radio
Početna Storybook 66 prikaza 17. srpnja 2019.

BOŽANSTVA PO NAŠOJ MJERI: Zašto trebamo kult slavnih?

Što praćenje života više i manje poznatih govori o nama i našim vrijednostima? Ima li sveprisutna celebrifikacija društva ikakvu drugu funkciju od isprazne zabave? I koja je uopće razlika između slavne osobe i celebrity osobe? Početkom 20. stoljeća zaista bogati i utjecajni ljudi, poput Johna D. Rockefellera, plaćali su stručnjacima da im spriječe objavljivanje imena u novinama jer su više od svega cijenili svoju privatnost. Pa zašto je se danas tako olako odričemo?

Zabavlja nas praćenje života slavnih. Volimo raspravljati ima li između zvijezda filma “Zvijezda je rođena”, Lady Gage i Bradleyja Coopera, nešto više od ljubavi prema glumi i dvoručnom sviranju klavira. Što o tome misli glumčeva supruga, jedna od najljepših žena na svijetu? Zar i top modeli imaju iste probleme u vezama kao i mi?

 | Author:
Prema psiholozima, ekstrovertniji među nama vole razmjenjivati zvjezdane tračeve i tako se povezivati s ljudima iz svoje okoline. Mnogo je manje onih koji prate živote slavnih jer iskreno vjeruju u duboku povezanost svojih srodnih duša.
“Zvijezde zrače magičnom aurom koja kao da ne krasi obične smrtnike. Neki je nazivaju it faktorom, drugi karizmom. Njima u čast izvodimo razne rituale, čitamo časopise, gledamo ih na televiziji, raspravljamo o njima”, navodi Cooper Lawrence u knjizi “Cult of Celebrity”.

 | Author:
Njemački ekonomist i filozof iz 19. stoljeća Karl Marx religiju je nazvao opijumom za narod. Potreba narodnih masa za opijenošću idolima nije se promijenila u naše “bezbožno” doba, koje na Zapadu bilježi slabljenje utjecaja religija. Samo smo tradicionalno štovanje likova svetaca zamijenili suvremenim zvijezdama s holivudskog i sličnih nebesa.

Tako pop kraljica Madonna bez problema zahtijeva da je u garderobi prije svakog nastupa čekaju 144 kutije jagoda, jorkširski čaj, uže za preskakanje, organski zeleni čaj, sprej s mirisom vanilije i osam velikih ogledala.

 | Author:

 | Author:

Kao što su primjeri iz života svetaca nekoć tješili bogobojaznog čovjeka, ulijevajući nadu da i on može promijeniti život i postati osoba kakvom teži biti, potrošačko društvo proizvodi sebi primjerene “svece” istom brzinom kao i bilo koju drugu vrstu robe, a mi ih konzumiramo kao i ostalu robu, površno i kratko.

A kako volimo sudjelovati u nastanku slavnih i uzdizati ih na pjedestal, uživamo pratiti i njihov pad. Zašto?

O ovom iznimno zanimljivom fenomenu više možete pročitati na stranicama ljetnog Storybooka čiju naslovnicu krasi glazbenica Gina Victoria Damjanović.

 

 

M.B.

Profimedia

 

 

 

Komentari