Woody Allen svakako je jedan od najutjecajnijih i najpopularnijih redatelja u povijesti filma, čiju bogatu i prebogatu karijeru nije potresla ni priča o Allenovu zlostavljanju posvojene kćeri Dylan, koju je imao s Mijom Farrow. Mnogošto je nejasno o slučaju, Dylan je bila jedva školskog uzrasta kada je prvi puta izrečena optužba i to u vrijeme prilično neugodnog razvoda dugogodišnjeg turbulentnog para Mia Farrow – Woody Allen, u konačnici je sud odbacio slučaj. Dylan tvrdi da je slučaj bio odbačen primarno kako bi se dijete poštedjelo daljnje traume, Allen tvrdi da je čitava stvar besmislena te da je slučaj odbačen jer je psiholog posvjedočio da dijete nije zlostavljano. Postoje implikacije da psiholog nije s Dylan niti razgovarao. Njezin je vlastiti brat Moses posvjedočio naknadno da ih je majka, Mia Farrow, poticala da lažu o Woodyju. Dylan navodi da postoje svjedoci neprimjerenom ponašanju. Obje strane nepokolebljivo stoje pri svojoj istini dug niz godina te je nemoguće izvana vidjeti čija je istina bliže stvarnosti, pitanje je samo na koju nam se stranu postrojava suosjećanje i voljnost vjerovati. A u trenutku u kojemu je glavnifokus na sustavnom zlostavljanju koje moćni muškarci showbusinessa provode nad ženama te snažnoj inicijativi da se tome stane na kraj, slučaj Woody Allena ostavljen je u pozadini, bez obzira na Dylanine opetovane vapaje, te djeluje poput toksične materije koju se nitko ne usudi dotaći.Dylan Farrow u svjetlu je recentnih holivudskih perturbacija napisala nekoliko tekstova, uspoređujući način na koji su neke glumice Allenovih filmova pristupile Weinsteinu i način na koji nisu osudile Allena. «Govoreći o Weinsteinu Kate Winslet je rekla, «Činjenica da ove žene počinju istupati u vezi jezivog ponašanja jednog od naših najznačajnijih filmskih producenata nevjerojatno je hrabro i duboko me šokiralo.» O Allenu je rekla «Nisam tada poznavala Woodyja i ne znam ništa o toj obitelji. Kao glumica na filmu, morala sam napraviti korak dalje i reći da zapravo ne znam što je istina, a što laž. I kad to sve promisliš, moraš to ostaviti po strani i jednostavno raditi s osobom. Woody Allen je nevjerojatan redatelj.» Slično je Blake Lively rekla o Weinsteinu: 'Važno je da su žene sada bijesne. Važno je da se diže ustanak. Važno je da ovo ne prihvaćamo i da se ne fokusiramo na jednu ili dvije ili tri priče, važno je da se fokusiramo na ljudskost općenito i kažemo da je to neprihvatljivo.' No o Allenu je rekla: 'Vrlo je opasno uzimati u obzir stvari o kojima ništa ne znaš. Mogu znati samo svoje vlastito iskustvo.' Greta Gerwig ga je nazvala svojim idolom, dok je za Weinsteina i druge moćnike rekla 'Ova situacija je nevjerojatno žalosna i trebala se dogoditi odavno.' Ali kada je upitana je li imala dvojbe u vezi rada s Allenom, Gerwig je postalo nelagodno. 'Znate, o tome je izrazito teško govoriti… Mislim da živim u prostoru straha i zabrinutosti kako da o tome govorim i što da kažem.'» Kritike su pucale prema Justinu Timberlakeu, Seleni Gomez, brojnim glumcima i glumicama koji su sudjelovali u brojnim Allenovim ostvarenjima. Međutim, nedavno je Gerwig smogla snage da se samoinicijativno izrazi o toj neugodnoj temi u intervjuu za New York Times: «Riječ je o nečemu što shvaćam veoma ozbiljno i o čemu sam razmišljala duboko te mi je trebalo vremena da saberem misli i kažem što želim reći. Mogu govoriti samo u svoje ime i reći ću ovo: Da sam tada znala ono što znam sada, ne bih glumila u Allenovu filmu. Nisam s njime radila poslije niti ću raditi s njime u budućnosti. Dva su me teksta Dylan Farrow natjerala da shvatim da sam sudjelovala u nanošenju boli drugoj ženi i ta mi je činjenica slomila srce. Odrastala sam uz njegove filmove i oni su me odredili kao umjetnicu, tu činjenicu sada ne mogu promijeniti, ali mogu nadalje donositi drugačije odluke.»
Holivudska revolucija i tamni oblak zvan Slučaj: Woody Allen
Story 
Ovih je dana istupila i Mira Sorvino u Huffington Postu, kojoj je rad na Allenovu filmu «Mighty Aphrodite» donio Oscara, objašnjavajući da je tada bila mlada i naiva glumica, koja je povjerovala medijskom portretu slučaja. «Teško je presjeći veze i odreći se svojih junaka, dobročiniteljima, kojima si se divila i prema kojima si osjećala dužnu zahvalnost za postojanje čitave karijere. Odlučiti da, iako su možda nevjerojatno talentirani i silno su ti pomogli, vjeruješ da su učinili stvari za koje nema isprike. Ali to je točka na kojoj danas stojimo.» Sorvino završava moćnim riječima: «Žao mi je što mi je trebalo nekoliko tjedana da te podržim…ali bio je to proces za mene, da usvojim ovu istinu i napravim ovaj nepopravljivi lom. Šaljem ti ljubav i prihvaćanje i divljenje prema tvojoj hrabrosti čitavo ovo vrijeme. Vjerujem ti!!! Zahvalna sam ti i divim se tvome integritetu i hrabrosti, ženi koja je morala gotovo posve sama stajati svih ovih godina, govoreći svoju bolnu istinu. Ti si istinska heroina i stojim uz tebe.» Što god slijedilo u budućnosti, činjenica je da živimo u trenutku u kojemu čak i Hollywood, oličenje dvoličnosti suvremenog svijeta, shvaća i prihvaća da nije moguće pregovarati kada je riječ o zlostavljanju. Da nije moguće šutjeti, okretati glavu, pokrivati uši, jer je zov postao preglasan. I nije nimalo lako donijeti odluku, čak ni kada je odluka pitanje koje se tiče samo nas, čak i ako nismo poput Grete Gerwig pod pritiskom izjasniti se pred svijetom, dokle smo se voljne cjenjkati, čega smo se voljne odreći kada su priče teške i neugodne, pune nejasnoća i konfliktnih informacija, kome ćemo vjerovati?   Autor: Ana Fazekaš Foto: Profimedia