Story radio
Početna Storybook 167 prikaza 09. srpnja 2018.

Kako je moda 'ispala' iz mode

Umjesto na suludo gomilanje trendy komada, nove generacije sve više ulažu u doživljaje. Imati je postalo - doživjeti, a cool lifestyle novi 'must have'. Naravno, moda će zauvijek biti naša tiha patnja, no kupovat će se - promišljeno.

Za razliku od starijih generacija koje su bile spremne cijelu noć voziti se autobusom do Trsta zbog para novih cool traperica, a kasnije i puno dalje do genijalnih talijanskih ili američkih outleta,  mlađe generacije bitno manje žude za odjećom. Sve češće troše na fotogenične bruncheve, putovanja u egzotične krajeve, glazbene festivale, različite edukacije, glamping oaze ili joga vikende. Doživljaj je preuzeo primat nad materijom, a ormari prekrcani nagomilanom odjećom nisu više prizor za kojim žudimo. Kupuje se konkretnije i promišljenije, ono što ćemo stvarno nositi i nekoliko posebnih komada za posebne prilike pa makar bilo i na rate.

 | Author:

 | Author:

Tako je 2016. godine u Britaniji  trošenje na rekreaciju naraslo za 8% i to na uštrb budžeta za odjeću. Prošlogodišnje je istraživanje u SAD-u pokazalo kako 72 % milenijalaca radije troši na iskustva, nego na materijalne stvari. Umjesto fotografija novog odjevnog predmeta ili posjeta nekoj dizajnerskoj trgovini, na Instagramu sve češće viđamo joga poze, fotografije s dalekih putovanja, savršeno dizajnirane tanjure u koje želimo utonuti i tako zadovoljiti sva čula, fotografije s izleta na eko imanje ili, recimo, na nekad neosvojiv vrh Velebita. Volimo se pohvaliti i posjetom glazbenim i gastro festivalima te sajmovima, zanimljivim street food mekama i luksuznim restoranima te se počastiti delicijama pripremljenim od ekološki uzgojenih, po mogućnosti veganskih, namirnica.

 | Author:  | Author:  | Author:  | Author:

Vremena su se promijenila, ne jedemo više iz skupocjenog porculana na uštirkanim stolnjacima, na cijeni su originalnost, nova iskustva i ugoda. U trapericama ili crnim bezvremenskim tajicama (za jogu) idemo čak i u kazalište, a zbog udobnosti i faktora kulerstva štikle smo u svakoj prilici spremni zamijeniti tenisicama. Za koje ćemo ipak izdvojiti pravo bogatstvo, jer su tenisice - iako "ne pratimo" trendove - trenutno jako cool.

Milenijalci imaju drugačije poimanje pitanja vlasništva,  prioritetom ne smatraju posjedovati automobil ili stan, važnije im je da svoja osobna iskustva mogu pokazivati drugima, na savršeno aranžiranim fotografijama i na nekim tuđim luksuznim ležaljkama, brodovima i stolovima. Žive u hostelima ili u intervalima u tuđim unajmljenim stanovima, rade online u coworking prostorima diljem svijeta, što im omogućuje da uz posao obilaze atrakcije, znamenitosti i egzotične daleke destinacije, surfaju na najboljim valovima, voze se skuterom kroz prašume, hrane slonove u prihvatilištima, naprosto žive život kakav starije generacije nisu mogle ni sanjati i imaju posve drugačije posložene prioritete. Posljedica toga je uspjeh startupova kao što su Airbnb, WeWork i Uber, ali i propast nekih modnih brendova koji se nisu prilagodila i pronašli nove strategije izlaženja na kraj s navadama novih generacija. Tako na primjer ikonička robna kuća Macy's uz iskustvo shoppinga nudi - mini koncerte, joga satove i zanimljive barove kako bi privukla kupce iz online svijeta na svoja vrata. Zorno prate aktualne trendove jer je jedina alternativa zatvaranje trgovina.

 | Author:  | Author:

Istraživanje tvrtke Harris Group pokazalo je da je udio potrošnje na zanimljiva životna iskustva i doživljaje  u SAD-u od 1987. godine porastao za čak 70 %, a najveći motivator je plasman na društvenim mrežama koji se mjeri kroz, pogađate, broj sljedbenika.

 

 

V.S.

Foto: Profimedia

Komentari