Hermes je nastao 1837. godine kao radionica za proizvodnju uzdi i remenja za konje, no s vremenom su se proširili na torbe i druge kožne artikle. Obiteljska tvrtka je nastavila rasti i s vremenom postala jedno od najvažnijih imena modnog svijeta. Ono što im i dan danas daje na snazi i važnosti je obrtničko majstorstvo i kvaliteta izvedbe koji su garancija dugoročnosti zbog koje njihove torbe i marame spadaju među najveće modne statusne simbole.

Hermesov čuveni šal je predstavljen davne 1937. godine. Dizajn se temeljio na crtežu Roberta Dumasa koji je bio član Hermes obitelji. Šalove su proizvodili samostalno od početka do kraja. Kupovali su sirovu svilu iz Kine, motali je u klupka, tkali u platno i zatim tehnikom sitotiska aplicirali sliku na njega.

Svaki šal je i danas posebno printan, a dizajneri imaju priliku odabrati između nekoliko tisuća boja. Ukoliko mislite kako je previše dati više od 400 dolara za pravokutni komad svile možda trebate znati nešto više o ovoj priči.

Jednom kad je dizajn napravljen potrebno je 18 mjeseci da se šal i proizvede. Grafičarima je potrebno šest mjeseci da definiraju boju svakog šala te dodatnih 750 sati da se ugravira ploča za tisak.

Današnji Hermesov šal se najčešće proizvodi u mjeri 90 x 90 cm, a ima ih i u dimenzijama 70 x 70 cm i 140 x 140 cm te ih se izrađuje od čahure dudovog moljca. Svi rubovi su ručno rolani i prošiveni, što je odličan način za detektirati jeste li dobili original. Navodno jedna krojačica za vrijeme svog radnog vremena može obrubiti samo sedam šalova dnevno.

Svake godine se naprave dvije nove kolekcije svilenih šalove te dvije kolekcije mješavine kašmira i svile.

Hermes šalove smo mogli vidjeti svezane oko vratova ili ručki torbi poznatih dama. Princeza Grace od Monaka je jedan takav nosila kao držač za svoju slomljenu ruku 1956. godine.

Emily Blunt je u filmu Vrag nosi Pradu, u sceni kada je udario taxi, imala pune ruke narančastih Hermes vrećica s  čuvenim šalovima u njima. Kraljica Elizabeta je često fotografirana s Hermes šalom, a 50-ih godina je tiskana i poštanska marka sa slikom kraljice s Hermes šalom na glavi. Jackie O i Audrey Hepburn su također bile velike obožavateljice proslavljenih šalova, kao i mnoge druge modne ikone.

Od 1937. godine na tržištu se pojavilo preko 25 000 kreacija šalova, a rekord je postignut krajem 80-ih  kad je u jednoj godini prodana 1.123 milijuna šalova.

V.S.

Foto: Profimedia, Hermes.com